فروش پرده های دومکانیزم در مشهد| 05136639830

فروش پرده های دومکانیزم در مشهد| 05136639830

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا (Zebra curtain)، یک نوع پرده راه راه است و شکل آن شبیه خطوط روی بدن گورخر است. این خط ها افقی هستند و معمولا یکی از آن ها روشن و دیگری تیره است که پشت سر هم و به صورت یکی در میان تکرار شده است. مدل های مختلفی از پرده زبرا وجود دارد که گاهی مواقع بصورت دیگری طراحی شده اند.

پرده های زبرا که به نام های پرده دوبل یا دبل رول نیز در بازار شناخته شده است، شبیه پرده های کرکره ای هستند و تنها تفاوتشان، جنس پارچه ای پرده زبراست. پرده زبرا، ضعف های پرده کرکره ای را ندارد و از انعطاف پذیری و دوام بیش تری برخوردار می باشد.

نوع طراحی پرده زبرا، دو لایه است. این پرده ها به کمک طناب به شکل دستی یا برقی تنظیم می شوند. پرده زبرای برقی، موتورهای خاصی دارد و به وسیله ریموت کنترل می شود. در مدل دستی با بالا و پایین کردن پرده می توان مقدار نور را به صورت دلخواه از 10 تا 50 درصد تنظیم کرد و یا پرده را کاملا جمع کرد و از نور کامل استفاده نمود.

دلایل خرابی پرده زبرا

1.کیفیت لوازم جانبی مورد استفاده در پرده زبرا 

بعضي از توليد كنندگان بدون در نظر گرفتن كيفيت پرده زبرا و طول عمر آن، لوازمي كه بعد از مدت زمان كوتاهي کارایی خود را از دست می دهد استفاده می کنند و این کار باعث می شود پرده زبرا نياز به تعمير و تعويض پيدا كند.

2.مستهلك شدن لوازم پرده زبرا 

هر قطعه بسته به شرايط محيطي و كيفيت؛ طول عمري تعريف ای دارد. پرده زبرا نیز داراي قطعات متحرك از جمله گيربكس و لوله مي باشد و از اين قاعده مستثنا نيست و پس از مدتي استفاده، پرده زبرا نیز نیاز به سرویس و تعمیر خواهد داشت.

3.ضربه زدن به پرده زبرا 

معمولا ضربه خوردن پرده زبرا، هنگام باز و بسته كردن پرده در خانه تکانی آخر سال و يا قبل از رنگ كاري و تميز كاري محل نصب، بيشتر رايج است و گاهي اوقات به جز لوازم، بدنه آلومنيومي پرده و لوله آن نيز نياز به تعويض و تعمير پيدا خواهد کرد.

4.نامتناسب بودن گيربكس با وزن پارچه 

معمولا پرده هاي بزرگ و عريض زبرا نياز بیشتری به تعمير پيدا مي كنند و دليل اصلي آن نیز متناسب نبودن نوع گيربكس با وزن پارچه است، چون گيربكس و يا مكانيزم پرده زبرا تحمل وزن پارچه و لوازم را ندارد، زود تر از حد معمول نياز به تعمير پيدا خواهد داشت.

5.مونتاژ و برش نامناسب قطعات پرده زبرا

در هنگام برش و مونتاژ ريل و لوله پرده زبرا، باید استانداردهايي در نسبت اندازه ها ي كانال و لوله رعايت شود؛ در غير اينصورت پرده به راحتي و نرم كار نمي كند و باعث خرابي پرده و در نتیجه تعمير پرده زبرا مي شود.

6.پارچه نامرغوب خرابی پرده زبرا

اگر از پارچه هاي ارزان قيمت استفاده شود، بعد از مدتي كاركرد و يا قرار گرفتن در معرض نور خورشيد، طول و عرض آن تغيير مي كند و پارچه بجاي پيچيدن بدور لوله، اطراف گيربكس را می گیرد و مانع از عملکرد مناسب آن می شود كه این موضوع باعث پارگي زنجير و خرابي پرده زبرا خواهد شد.

از دیگر مواردی که باعث خرابی پرده زبرا می شود می توان گفت:

1- پرده های بزرگ شید و زبرا که لوازم ضعیفی در آنها بکار رفته

2-نامرغوب بودن لوازم و یراق آلات پرده

3- شستشوی نامناسب پرده توسط افراد غیر متخصص

4- مونتاژ اشتباه توسط تولید کننده بی تجربه

5- سقوط پرده از جای نصب شده

6-استفاده زیاد از گیربکس و بالا و پایین بردن بیش از حد

7- گیر کردن پرده به لوازم در هنگام بالا و پایین بردن آن

8- جمع شدن نخهای کنار پارچه در گیربکس

9- تراز نبودن پرده در هنگام نصب و جمع شدن پارچه به یکطرف

10-طول عمر مشخص لوازم و گیربکس پرده شید و زبرا

انواع پرده زبرا

1.پرده زبرا ساده

پرده زبرا ساده از نوارهای پارچه‌ ساده و تک‌رنگ ساخته شده است. تنوع رنگ این نوع پرده بسیار زیاد است و انواع رنگ‌های اصلی و رنگ‌های ترکیبی و خاص را دارا می باشد.

2.پرده زبرا دو رنگ

پرده زبرا دو رنگ از جدیدترین انواع پرده زبراست و بسیار زیبا نیز هست. این نوع پرده از نوارهای پارچه‌ای دو رنگ ساخته شده است؛ طراحی این پرده به این صورت است که رنگ‌ها به یکدیگر متمایل شده و حالت سایه روشن خاص و ویژه ای به وجود می‌آورند. 

3.پرده زبرا طرح چوب

این مدل نیز بسیار زیباست و برای منازل و محیط‌هایی که از وسایل چوبی و دکوراسیون طرح چوب زیاد استفاده شده، بسیار مناسب است. نوار‌های پارچه‌ای در این نوع پرده طرحی شبیه چوب دارد.

4.پرده زبرا گونی بافت

این نوع، ضخیم‌تر از انواع دیگر پرده زبراست و پوشش بسیار خوبی برای جلوگیری از ورود نور و حفظ حریم خصوصی ایجاد می کند. پرده زبرا گونی بافت، برای پرده اتاق خواب بسیار مناسب است.

5.پرده زبرا ژاکارد

پرده زبرا ژاکارد از پارچه ژاکارد تهیه می‌شود. پارچه ژاکاردبه این صورت است که در آن طرح پارچه در تاروپود آن بافته می‌شود و مانند باقی پارچه‌ها روی سطح نیست. پرده زبرا ژاکارد یکی از زیباترین انواع پرده‌های زبرا است.

6.پرده زبرا بافت برجسته

طرح‌های روی پرده زبرا بافت برجسته، برجسته و بسیار زیباست.

7.پرده زبرا گل داماس برجسته نقره‌کوب

طرح گل داماس بسیار زیبا و قدیمی است و به ‌صورت تکرارشونده روی پارچه پرده آمده است. انواع این طرح روی کاغذدیواری، پرده و بسیاری از جاهای دیگر دیده می شود. طرح گل داماس برجسته و نقره‌کوب زیبایی منحصربه فردی دارد.

8.پرده زبرا پلیسه

نوارهای پارچه‌ای در پرده زبرا پلیسه، ساده نیستند و به‌صورت منظم تا خورده و آهار زده شده‌اند تا ردیف‌های پله‌ای و برجسته شبیه پلیسه ساخته شود. این پلیسه ها علاوه بر زیبایی، باعث ضخیم‌تر شدن پرده می شود و مانع قوی‌تری برای ورود نور می باشد. این نوع پرده برای دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک بسیار مناسب است. پلیسه ها انواع مختلفی نیز دارند.

9.پرده زبرا گلدوزی خامه‌دوزی

پرده زبرا گلدوزی خامه‌دوزی جلوه ظریف و لطیفی به وجود می‌آورد. این طرح‌های گلدوزی و خامه‌دوزی روی نوارهای پارچه‌ای و تور انجام شده و برای پرده پذیرایی، پرده آشپزخانه و پرده اتاق خواب بسیار مناسب است.